Prašivá – Javorový (11 km)

Comments are closed
Posted by

Hlavně v první části náročný přelet. Trpělivost a pilotní zkušenost při hledání toho správného startovního místa je klíčem k doletu na Javorový vrch.

Vhodné podmínky

Západní a jiho-západní větry (Z, JZ) do 7 m/s nebo slabší jižní větry do 5 m/s

Taktika

Prašivá díky svému tvaru není příliš termicky zajímavým terénem. O to více ji využíváme při silnějších Z a JZ prouděních, protože v době, kdy jinde piloti sedí na kopci, na Prašivé to docela pěkně létá.

Pokud chcete z Prašivé vylétnout na přelet, je často potřeba nejprve získat alespoň nějakou výšku k přesunu na vyšší a daleko termičtější Čupel. Prašivá je hladká a termická místa s odtrhovou hranou jsou 500 metrů nalevo od startoviště, termicky zajímavé bývají v odpoledních hodinách i louky před Prašivou.

Čupel je termicky velmi aktivní a při jiho-západních větrech nabízí rychlou možnost k přeletu na Javorový vrch.

Na Prašivé i na Čuplu je třeba počkat na silnější termiku a jejím točením se nechat větrem přiblížit k Javorovému. Dokluz po větru bývá jednoduchý. Pokud nejsou dostupy dostatečné nebo vítr spíše slabší, můžete si výšku dobrat ještě na hraně mezi Gutským sedlem a Velkým Javorovým.

godula-javorovy

Svoz

Pod horami vede asfaltová cesta z Javorového přes Oldřichovice, Podvrch, Bystrý, Guty, Kopanice, Smilovice, Komorní Lhotku až do Vyšních Lhot, ze kterých se vyjíždí na Prašivou.  Svoz z této trasy je jasný.

mapa_ikona_1

Více o kurzech pro piloty a pokročilé: www.chciletat.cz