Morávka – velký okruh

Comments are closed
Posted by

Celodenní trek přes vrcholy Těšínských Beskyd.

Vhodné podmínky Jižní až jihovýchodní vítr.

Délka trasy: 27 km

Časová náročnost: 7 hod.

Fyzická náročnost: vyšší

Popis trasy

Od rozcestníku z Morávky se po žluté vydáte směrem pod Velký Lipový, vrch minete zleva a po asi čtyřech kilometrech na rozcestníku odbočíte doprava po červené. Přes Příslop, kde se vám otevřou výhledy na Těšínské a Polské Beskydy, dojdete k turistické chatě Ropička a podle ukazatele se dáte dák po zelené směrem na Ropičník. Na rozcestí pokračujte po zelené kolem památníku tolerančního patentu až do osady Hůra. Tam se u rozcestníku Odnoha dejte po modré nahoru směrem na Kotář, po asi třech kilometrech u ukazatele zahnete po červené doprava na Čupel a Prašivou, odkud se cesta postupně svažuje až k Malé Prašivé s horskou chatou, rozhlednou a dřevěným kostelíkem.  Odtud jděte po modré značce jižními svahy Prašivé a Čuplu do údolí Morávky. Cesta vede dolů kolem několika samot a horských luk až do Pražma, kde na první křižovatce opustíte modrou značku a zahnete doleva po silnici směrem na Morávku.

mapa_ikona_1

Popis startoviště

Středně prudký, postupně se svažující průsek. Pokud nejdete s někým, kdo místo zná, najdete startoviště pravděpodobně jen pomocí GPS nebo zkušené práce s mapou. Dolní konec průseku najdete přibližně nad místem, kde modrá turistická značka tvoří prudkou, takřka stoosmdesátistupňovou, zatáčku v jižním svahu Čuplu asi 800 m  jihozápadně od jeho vrcholu. Shora je možné k pasece dojít po neznačené lesní cestě, na kterou můžete odbočit z červené turistické stezky u rozcestníku Pod Čuplem.

Možná nebezpečí

Zprava paseku lemují vzrostlé stromy, za kterými se mohou tvořit turbulence při západní odchylce ideálního jižního větru (kdy bude možná lepší startovat na nedaleké Prašivé). Stromy vlevo nejsou ještě příliš vysoké a proto je zde start na jihovýchodní směr větru možný. Paseka není upravená, jsou na ní pařezy a mladé stromky.